Ескурзии Почивки Круизи

bg en tr
оферта: цена до:
 
София
бул."Витоша"131 А
Тел.:
02/9533441
02/9533442
факс: 02/9533446
www.ines.bg КОНТАКТИ НОВА ГОДИНА
2011
СПЕЦИАЛНИ ОФЕРТИ !!! LAST MINUTE
ОФЕРТИ
 
По държави

ЗА ПЪТУВАНЕТО на борда на корабите на Holland America Line (полезна информация)

ЗА ПЪТУВАНЕТО на борда на корабите на Holland America Line (полезна информация)

 
Информация относно пътуването Ви до началното пристанище
 
Закъснения на полетите на използваните авиокомпании
В случай, че полетът, с който трябва да пристигнете в отправното пристанище, закъснява по такъв начин, че става невъзможно явяването Ви на круизния терминал на време за качване на кораба, тогава трябва да следвате тези указания:
 
Информирайте при първа възможност отговорните служители на авиокомпанията, че заминавате на круиз в определения ден. Важно е да се работи директно с превозвача, тъй като единствено той е в състояние при наличие на възможност да предложи алтернативни полети.
 
Ако смятате, че поради закъснението няма да успеете да пристигнете на пристанището за качване на кораба, поне два часа преди обявения по разписание час на отплаване или смятате, че корабът може да тръгне преди Вашето пристигане, трябва да уведомите круизната компания за възникналата ситуация.
 
Помолете служители от авиокомпания, с която пътувате, или Вие директно се свържете с AIR/SEA DEPARTMENT на HOLLAND AMERICA LINE, за да ги информирате за възникналата ситуация. 
 
В случай на невъзможност да се явите на круизния терминал в началното пристанище, в посочения час, следва да уведомите незабавно круизната компания, след което да се придвижите до първото възможно пристанище от маршрута, за да се качите на кораба. Всички допълнителни разходи, които биха възникнали в такава ситуация са изцяло за Ваша сметка.
 
Трансфери летище/пристанище или пристанище/летище.
В случай, че сте закупили предварително трансфер летище/пристанище, в деня на отплаване на кораба, при пристигането Ви на съответното летище, потърсете представителите на Holland America, които ще бъдат в района за получаване на багаж на летището или извън митницата (в зависимост от местните митнически разпоредби). Представителите на Holland America ще Ви насочат към превозното средство, с което се осъществява трансфера.
ВАЖНО!!! Holland America Line трябва да бъдат уведомени за номера на полета, авиокомпанията и часа на пристигане, не по-късно от 35 дни преди датата на отплаване.
 
Трансфери пристанище/летище за деня на напускане на кораба е възможно да закупите предварително, при резервацията за круиз, или на борда на круизния кораб от бюрото за организиране на брегови екскурзии.
 
Хотелски пакети
Holland America Line предоставя възможонст за предварително закупуване на Pre-cruise и Post-cruise пакети, съдържащи хотелски нощувки в начално/крайно пристанище, трансфери, а в някои случаи и екскурзионна програма в съответната дестинация. Обичайно, закупилите хотелски пакет от Holland America получават безплатен трансфер от летището до хотела, но само в случай, че уведомят Holland America за номера на полета и часа на пристигане поне 21 дни преди пристигането.
 
Онлайн Check-In
Holland America Line предоставят възможност на пасажерите да се чекират on-line. По такъв начин се спестява време за обработка на документите на пътниците в деня на отплаването и значително се улесняват процедурите по качване на кораба. При on-line чекирането може да се попълнят и детайли за кредитната карта, с която ще гарантирате откриването на бордната си сметка. Препоръчваме попълването на онлайн Check-In формуляра да се извърши поне 30 дни преди датата на отплаване.
 
 
Процедури по качване на борда на круизния кораб
 
Процедурите по качване на кораба са спокойни и лесни. Организацията е перфектна, така че няма да имате никакви притеснения и това е едно подходящо въведение към безгрижната Ви ваканция.
 
Часът на явяване за качване на круизния кораб е написан в круизния билет. Обикновено качването започва в 11:30 ч. Може да има някои изключения, поради процедури на местните власти. Всички пътници и техния багаж трябва да са на борда на кораба най-късно до 1 час преди обявения по разписание час на отплаване.
 
Поради мерки за сигурност трябва да оставите целия си багаж /без ръчния/ на определените за целта места на круизния терминал преди да се отправите към салона за чекиране. Багажът Ви трябва да е надписан с Вашите имена, адрес, телефон и номер на каютата. Качването на багажа на борда започва след 13:00 ч., след което той се разнася от стюардите по каютите, където ще го намерите по-късно след обяд.  
ВАЖНО! Паспорти, други документи, лекарства и ценности носете САМО в ръчния си багаж. Круизната компания не носи отговорност за изгубени вещи и/или документи.
 
Преди качване на борда всички пасажери преминават през контролния пункт за сигурност. След това се попълва check-in формуляр, пътниците преминават паспортния и визов контрол и след приключване на процедурите получават идентификационна (бордна) карта с бар код. Бордната карта служи за идентификация във връзка с процедурите по сигурност при качване и слизане от борда на кораба, за ключ на каютата и за разплащателно средство на борда. При слизане и качване в някои пристанища освен бордна карта се изисква и представяне на документ за идентификация със снимка на пътника /например шофьорска книжка или лична карта/.
ВАЖНО! При чекиране всички пасажери трябва да представят валиден международен паспорт и съответните визи /в случай, че маршрутът включва пристанища със специален визов режим/.
 
При качването Ви на борда на кораба в началното пристанище е възможно каютата Ви все още да не е подготвена от стюардите. Обичайно почистването на кораба и каютите приключва около 13:00 часа. Поради това пасажерите следва да изчакат с настаняването си в общите части /ресторант Lido или Pool Grill/.
 
Багаж
Ако поради някаква причина Holland America Line е отговорна за загуба, повреда или закъснение на Ваше имущество, сумата на отговорност не надхвърля USD 100. Ако предварително сте обявили в писмен вид пред Holland America Line стойността на Вашия багаж, тогава отговорността на Holland America Line ще бъде ограничена до обявената сума. Политиката на Holland America Line относно багажа е описана по-подробно в частта за багаж от договора за круиз.
 
Преди да се явите на круизния терминал в началното пристанище трябва да етикетирате основния си багаж. Етикети за багаж ще получите заедно с пакета документи за круиз или на самия круизен терминал. В случаите, когато резервациите за круиз са направени при „гарантирани цени”, т.е. без възможност за предварително избиране на конкретен номер на каюта, този номер се определя в деня на отплаване от началното пристанище. Тогава пътниците трябва да се информират за номера на каютата си още с пристигане на круизния терминал, след което ще могат да попълнят етикетите за багажа и да го предоставят за проверка и качване на борда на кораба
 
ВАЖНО! Не опаковайте в основния си багаж: паспорти; медицински документи; документи за пътуване; лекарства; течности; пари в брой; кредитни или дебитни карти; скъпоценности; ценни книжа; бизнес документи; преносими компютри; клетъчни телефони; камери; слухови апарати; инвалидни колички; видео или електронни екипировки; бинокли; филми; видеокасети; CD-та; аудио дискове и пр. Основния багаж, предаден за натоварване или разтоварване от корба може да не е достъпен за определено време.
 
Съвет за опаковане на багажа
Holland America Line предупреждава да не се използват чанти от плат с дръжки отгоре. Препоръчително е отделните части на багажа да бъдат разположени в чисти найлонови торбички. По такъв начин ще се намали докосването на вещите Ви при проверките на летищата. Обувките трябва да са опаковани най-отгоре върху другото съдържание на багажа, за да се ускори процеса на проверка. Процесът по проверка на багажа във всяка една точка на качване на кораба е подобна като тази на летището. Поради тази причина всички видове оръжия и опасни предмети са забранени и могат да възпрепятстват качването Ви на борда. Добре е да поставите етикет във вътрешната част на багажа, с името си и информация за контакти.
 
 
Облекло
Първото и най-важно правило е да се обличате комфортно. Животът на борда на кораба и на пристанищата, където се спира, е спокоен и неофициален. По-топлият климат предразполага към облекло, направено от по-леки метерии и отворени кройки. За по-студения климат препоръчваме неофициални дрехи, които могат да се обличат лесно една върху друга, а също така дъждобран и непромокаема шапка или чадър и ръкавици. Някои екскурзии на брега може да изискват особено внимание към облеклото. Например в някои църкви и други религиозни места влизането с открити рамене и крака не е позволено. Носете си бански костюм, тъй като всички кораби на Holland America Line разполагат с басейни и джакузита. Всеки кораб разполага и с добре оборудван фитнес център, за ползването на който ще Ви бъде необходим спортен екип. Вземете си и удобни обувки за посещенията по брега и сандали или обувки с гумена подметка за разходките по палубата.
 
Всяка вечер в каютата си ще получавате дневната програма за следващия ден с информация и за съответния код за облекло, валиден за следващата вечер. Вечерното облекло обичайно е два вида - официално (Formal) и неофициално (Casual), като разбира се има и разновидности като например: Smart Casual, Resort Casual и пр. Smart Casual може да се дефинира като всекидневно сако или риза и спортна блуза или пуловер за мъжете и пола или панталони и пуловер или блуза за жените. След 17:30 часа не е прието пасажерите да се движат във вътрешните общи части на кораба с тениски, бански костюми, потници и къси панталони. На празнични официални вечери дамите обикновено носят рокля за коктейл, а мъжете  – костюм или смокинг. По време на 7-дневните крузи има две официални вечери, а за по-дългите маршрути - три или повече. Точна информация за броя на официалните вечери, за избрания от Вас маршрут може да получите от офиса на ИНЕС ТРАВЕЛ, след като Ви бъде напрвена резервация за круиз.
 
Хранене на борда на кораба
Храненето на борда на корабите на Holland America Line е изцяло включено в цената на круиза.
По време на пътуването имате четири различни опции за хранене:
1. Основен ресторант - се сервира a-la-carte три пъти на ден (за закуска, обяд и вечеря). Менюто се променя всеки ден и включва фини ястия, и безкраен избор от висококачествени вина от най-известните винарски региони в света. Вечерното меню се състои от общо 5 елемента, като има избор измежду предложените предястия, основни ястия и десерти.
Храната се сервира във фин порцелан с марка Rosenthal®. От 2007 година Holland America Line поетапно въвеждат системата “As You Wish Dining”, което означава, че вечер пасажерите може да се хранят по предпочитания от тях начин. Т.е. или по класическия маниер със строго фиксиран час за вечеря или по модерния в последните години „open sitting”, при което пътниците сами могат да избират в колко часа да вечерят. Чрез това нововъведение Holland America Line правят важна крачка в развитието си от компания, предлагаща типични класически круизи към модерна круизна компания, ориентираща се към FreeStyle пътуванията.
 
2. Бутиков ресторант Pinnacle Grill”. Този ресторант може да се посещава само след направена предварителна резервация, таксата за която е $30/човек. Срещу тази скромна сума пасажерите стават участници в истински кулинарен спектакъл – елегантна обстановка, сервиране със сребърни прибори и порцелан с марка Bvlgari®, покривките на масите са с марка Frette®, а чашите с марка Riedel®. Колекцията от вина е впечатляваща, а ястията са толкова изискани и с такива вкусови качества, че могат да бъдат описани пълноценно само от поет.
 
3. Lido Restaurant: това е ресторант от тип бюфет, който работи почти без прекъсване от ранна сутрин до късна вечер. Вида на ресторанта не изисква официално облекло и това го прави изключително удобен за дневното хранене, когато пасажерите са по-скоро туристи, обути с джинси и спортни обувки или просто прескачат от басейна в ресторанта за да се подкрепят с лека закуска. Няма ограничение за броя посещения в този ресторант. Може да го правите по всяко време, колкото пъти на ден желаете. Междувременно менюто се променя в зависимост от конкретния час на деня. Голямото предимство на този ресторант е възможността сами да определяте менюто си и да смесвате храните така, както на Вас Ви се иска, без да се съобразявате със строгите правила на кулинарията.
 
4. Room Service – тази услуга се предлага през всичките 24 часа в денонощието. По всяко време може да позвъните на Room Service и да поръчате лека закуска, плодове, напитки и каквото друго желаете. Пасажерите, настанени в каюти с веранди или в апартаменти имат и предимството да разполагат с удобно място за хранене в каютата, така че за тях късната закуска по пижама или интимната вечеря на свещи в каютата са напълно реални възможности за хранене.
 
 
Обзавеждане и оборудване на каютите, на борда на корабите на Holland America Line
 
Легла
Всички каюти са разчетени за двойна заетост (т.е. за настаняване на двама пасажери). Леглата могат да се конфигурират съответно като две отделни единични легла или едно двойно легло. Някои каюти са обзаведени с допълнителни легла за настаняване на 3-ти и/или 4-ти пасажер. Допълнителните легла може да бъдат сгъваеми дивани или спускащи се легла на второ ниво. Стюардът на каютата има грижа за сутрешното и вечерното подреждане и евентуално сгъване и разгъване на допълнителните легла.
 
Телефон
Всяка каюта е оборудвана с телефон, от който може да се обаждате до всяка точка на света, 24 часа в денонощието. Тарифата е USD 7,95 / минута и подлежи на промяна по всяко време без предизвестие.
 
Климатик
Всички вътрешни и външни каюти с прозорци и илюминатори, както и вътрешните общи помещения на корабите са климатизирани, като климатикът в каютите е с индивидуален контрол. Единствено каютите с веранди позволяват проветрение с въздух от околната среда, чрез отварящите се към балконите врати.
 
Телевизия
Във всички каюти има телевизор, на който може да гледате CNN, филми и бордни програми.
На някои кораби каютите са оборудвани и с DVD устройства
 
Електрическо напрежение на борда на корабите на Holland America Line
Всички каюти са със стандартни контакти за:
- 110 AC (северноамерикански стандарт)
- 220 AC (европейски стандарт)
 
ВАЖНО За хотелското настаняване преди или след круиза, когато  началното и/или крайното пристанище са извън Европа е възможно да Ви е необходим адаптор за напрежение или адаптор за клемите на щепсъла, на използваните от Вас електроуреди. 
 
Сешоари има в каютите на всички кораби.
 
Сейф
Всички каюти са оборудвани с електронни сейфове.
 
Санитарен възел.
Всички каюти имат самостоятелна тоалетна и баня с душкабина или с вана, оборудвани с пълен набор хавлиени кърпи, които се подменят два пъти дневно и с аксесоари за баня (шампоан, душ-гел и пр.).
Във всички каюти има и халати за баня, които могат да се използват и в спа-центъра или около басейните. Спалното бельо и хавлиените кърпи са изработени от 100% египетски памук.
 
Минибар
Всички каюти имат напълно зареден минибар, съдържанието на който се заплаща по ценоразпис.
 
Плодове в каютата
За удобство на пътниците в каютата винаги може да има кошничка със свежи плодове по Ваш избор. Достатъчно е само да заявите желанието си през първия ден от пътуването.
 
Лед
За Ваше удобство стюардът може по всяко време да Ви донесе лед в каютата.
 
 
 
 
Услуги на борда на корабите на Holland America Line
 
Пране и гладене на борда на кораба
На борда на всички кораби на Holland America Line се предлагат услугите пране и гладене срещу заплащане. Като всички кораби с изключение на тези от VISTA CLASS (ms Oosterdam, ms Westerdam, ms Zuiderdamиms Noordam) имат и оборудвани перални помещения на самообслужване.
 
Поръчване на подаръци на борда
В случай, че желаете да поздравите Ваши приятели или членове на Вашето семейство по случай някакъв празник (рожден ден, годишнина от сватба, меден месец или друго специално събитие) може да поръчате подарък, който ще бъде доставен на получателя в точно определен момент от пътуването. Подаръците могат да бъдат различни неща като: цветя; бутилка вино или шампанско; плодове или ордьоври в каютата; спа процедури и пр. Поръчки може да се правят на борда на кораба или предварително, като предварителните резервации се приемат до около 30 дни преди началото на пътуването и обичайно изискват заплащане чрез кредитна карта.
 
 
Програми за деца и младежи
 
Гости под 21-годишна възраст
Гостите под 21-годишна възраст трябва да бъдат придружавани от родител или настойник, който е на поне 25 години; един настойник е необходим за всеки пет души под 21-годишна възраст. Алкохолни напитки не се сервират на гости под 21-годишна възраст. Поради медицински причини не се приемат резервации за бебета на възраст под 6 месеца.
Гости под 18-годишна възраст, трябва да бъдат придружавани от двамата родители или да имат нотариално заверен документ за съгласие от страна на родителя , който не пътува. Ако единият родител е починал или детето има само един законен родител, е необходимо представянето на нотариално заверен документ, удостоверяващ статуса на детето.
Препоръчваме в специфични случай, когато дете под 18 години пътува само с единия си родител, без родителите си или ако има разлики във фамилните имена на родителите и детето, да се носи преведено на английски и нотариално заверено, копие от акта за раждана на детето, от който да бъде видно кои са неговите родители.
 
ВАЖНО: В опит да се избегне отвличането на деца, много правителства са въвели процедури в пунктовете на пристигане и напускане.Обикновено те включват проверка на документите за роднинска връзка с детето и разрешение от родителите то да пътува. Щом имате тази документация под ръка, дори и да не се изисква, Вие ще улесните пристигането или заминаването си. За по-специфична информация относно страните, до които пътувате, моля посетете сайта на Министерство на външните работи на Република България.  В много от случаите служители на ИНЕС ТРАВЕЛ също биха могли да Ви предоставят необходимата информация по темата.
 
Родителите и настойниците са изцяло отговорни за наглеждането и контрола на непълнолетните.
 
Програмата за деца на клуб Hal®
Holland America Line има младежка програма за деца и тинейджъри, от 5 до 17-годишна възраст. На всеки кораб има ръководител на този клуб, който се грижи за това децата да се забавляват. Някои от изпълнените със забава дейности включват бинго с награди, изобразително изкуство и ръчен труд, специални купони и много други забавления. Всеки участник получава и тениска на клуб HAL. Разписанието на дейностите за всяка възрастова група ще се доставя в каютата Ви всяка вечер.
 
Има забавления за деца  от 5 до 8 години, от 9 до 12 години, и тийнейджъри от 13 до 17 години. Програмата е с политика на отворени врати, което означава, че участниците могат да се присъединят или да си тръгнат, когато пожелаят. Всички дейности се наблюдават, но ръководителят на клуба не е отговорен за някое дете, ако то реши да напусне заниманието. Деца под 5-годишна възраст са добре дошли да вземат участие в заниманията, но само придружени от родител или настойник.
 
Качване на алколохни напитки на борда
С изключение на вино и шампанско, алкохолните напитки, закупени от магазините на кораба или донесени на кораба, не може да бъдат консумирани на борда. Бутилките и другите съдове ще бъдат прибрани на съхранение и доставени във Вашата каюта в последния ден на Вашето плаване.
 
Домашни любимци
С изключение на квалифицирани животни за гости с инвалидност, животни и домашни любимци не се допускат на борда на нашите кораби. Ако планирате да доведете животно водач, трябва задължително да уведомите служителите на ИНЕС ТРАВЕЛ преди извършването на резервацията. Трябва също да подсигурите здравен сертфикат за животното.
 
Пушене
За комфорт на всички наши гости има обозначени зони за пушачи и непушачи в повечето салони. В салоните за хранене пушенето не е разрешено, също както и в концертните зали.  
 
Достъп до интернет и електронна поща
Гостите могат да се свържат с интернет на всеки кораб на Holland America Line чрез 24/7 безжичен интернет “hotspot” или използвайки ресурсите на Explorations Café или Internet Café, разположени на борда. Ще можете да получавате електронни писма в реално време, чрез високоскоростна сателитна връзка 24 часа в денонощието. Като допълнение има и dial-up на разположение в каютите на ms Westerdam, ms Zuiderdam, ms Oosterdam и ms Noordam.
 
Ползването на интернет на борда се заплаща по определени от круизната компания тарифи.
 
Мобилни телефони
Със споразумението със SeaMobile, водещ доставчик на broadband услуги на сателитна основа, Holland America Line Ви предоставя възможност да използвате безжичните си устройства, докато сте в открито море. Използвайки своя собствен мобилен телефон и номер, Вие можете да осъществявате и получавате обаждания от и до приятели, които също пътуват на кораба, и приятели и семейството си, които са далеч на сушата. Ако в момента имате тази услуга посредством Вашия оператор, можете и да получавате и изпращате текстови съобщения. Други безжични услуги, които се предлагат, са използването на PDA, като например Вашия Blackberry®.
 
Всички сметки за обаждания, направени през мрежата на SeaMobile, се тарифират като роуминг на фактурата на мобилния оператор. Сметките се водят „Сметки от роуминг през SeaMobile”.
 
Използването на услугата изисква съвместими безжични/мобилни телефони или устройства и качествена безжична услуга с домашния мобилен оператор, който има роуминг споразумение със SeaMobile.
 
Наличността на услугата не е гарантирана; зависи от участието на домашния мобилен оператор и разрешенията за услуги. Услугата не се предлага за предплатените телефонни планове. Ако телефонът Ви не работи, моля консултирайте се с оператора си. Могат да възникнат и други ограничения и забрани.
 
Факс
На борда се предлага и услугата факсимиле. Ако желаете да се възползвате от услугата, моля обърнете се към рецепцията за информация относно цените както и с други въпроси. Допълнителни инструкции могат да бъдат намерени в документите Ви за пътуване или на борда на кораба в информация, която ще получавате в каютата си.
 
Поща
Можете да изпращате писма и пощенски картички от кораба, докато е в някое от пристанищата. Гостите може да закупят пощенски марки в пристанището или от рецепцията, като ги заплатят с US валута в брой. Услугите се извършват и таксуват по местните разпоредби на пристанищния град.
 
Мобилно оборудване за пътници в неравностойно положение.
Holland America Line предоставя в границите на възможното безопасни и леснодостъпни настанявания за всички гости с увреждания.  Затова Holland America Line е част от Carnival Corp., която получи награда „Достъп до свободата” ("Access to Freedom") на Дружеството за достъпни пътувания и гостоприемство (SATH). Това е най-високото признание в областта на травъл индустрията, което SATH прави, за да награди личности или организации, които са отбелязали най-голям прогрес в подобряване на възможностите за хора с увреждания и взимането под внимание на въпроса за достъпността за пътниците в неравностойно положение.
Holland America Line предлага ограничен брой каюти с възможен достъп на инвалидни колички и скутери. Има и указания за размерите и теглото на скутерите. Мобилното оборудване трябва да се съхраняват в каютата на госта - не в коридорите или във фоайетата.
 
Някои операции по трансфериране (например при тендери или на подвижните мостчета) може да не са
напълно достъпни за инвалидни колички или скутери. Когато корабът няма как да акостира, гостите се транспортират до брега чрез по-малки лодки, наречени тендери. Някои гости с ограничена подвижност може да бъдат затруднени с качването и слизането от кораба при тендерите, поради стръмни мостчета и стъпала, особено при приливи и отливи. Също така, моля имайте предвид, че скутери и инвалидни колички, които тежат повече от 45 кг без батерията, не се позволява да се трансферират от кораба на тендера и/или от тендера на брега.
 
Медицински съоръжения и услуги
Всички кораби на Holland America имат медицински център на борда с персонал от квалифицирани лекари и медицински сестри за оказване на бърза помощ. Въпреки че не е многопрофилна болница, медицинският център е добре оборудван, за да може да обслужва спешни случаи и рутинни медицински процедури.
Начислява се клиентска такса при ползване на услугите (с изключение на лекарство против морска болест, Tylenol®, и аспирин, които могат да се получат и на рецепцията). Ако се разболеете или се нараните по време на пътуването и Вашите нужди излизат извън пределите на възможностите на медицинския център, ще бъдете отведени до медицинска клиника на брега. Моля имайте предвид, че много медицински застраховки НЕ покриват заплащането на медицински услуги в открито море, в някои държави и региони или при въздушна евакуация. Призоваваме пътниците обстойно да се запознаят с клаузите на притежаваните от тях застраховки с оглед избягване на непредвидени рискови ситуации.
 
Медицинският персонал на борда няма възможност за всекидневни грижи. Трябва сами да можете да се грижите за себе си, включително при обличане, хранене и по време на задължителното обучението по безопасност на кораба. Ако нямате възможност да се справяте сами в тези области, трябва даимате придружител или помощник, притежаващ необходимите знания и умения. Поради ограниченото медицинско оборудване, деца под 6-месечна възраст по време на започване на круиза, и жени, навлезли в 6-тия месец на своята бременност, не могат да участват в круиза. Ако сте бременна, моля осигурете медицинска бележка от личния си лекар, в която да са описани терминът за раждане и възможността за осъществяване на пътуването от медицинска гледна точка.
Моля носете нужните лекарства под ръка в дамската си чанта или ръчен багаж. Бъдете сигурни, че сте взели достатъчно за периода на целия круиз от предписаните медикаменти, тъй като може те да не са в наличност на борда или в някоя от страните, която ще посетите.
 
Валута и обмен
Единствената валута, която се приема на борда на нашите кораби, са щатските долари (USD). Услуга по обмен на валутата НЕ се предоставя на борда на кораба. В повечето от посещаваните пристанища можете лесно да обмените доларите в местна валута в банки и в по-големите хотели. В много страни можете да използвате ATM за да получите местна валута. В повечето дестинации се приемат кредитни карти от по-известните вериги като AMEX, VISA, ECMC и др.
 
КАК МОЖЕ ДА ПРЕКАРАТЕ ПРИЯТНО ВРЕМЕТО СИ НА БОРДА НА КОРАБА?
Тук възможностите са наистина много. Има занимания и забавления за хора от различни възрастови групи и с различни интереси. Все пак не бива да се забравя, че заниманията на борда са ориентирани към обичайната за Holland America Line публика, а имено – пасажери на средна и над средна възраст, търсещи комфорт, лукс, спокойствие и умерени натоварвания.
The Culinary Arts Center, представен от „Food & Wine Magazine”Кулинарния Арт Център е специална програма, разработена от Holland America Line, която привлича разнообразна публика (обичайно хора, които са ценители на добрата кухня или се интересуват от различни кулинарни техники). Заниманията се провеждат през деня в специално оборудвания кулинарен център и включват лекции и демонстрации по кулинария, изнасяни от Главния готвач на кораба или от нарочно поканени за целта специалисти.
Explorations Café, представено от „The New York Times” – този тип кафене е единствено по рода си и съществува само на борда на корабите от флотилията на Holland America Line. Кафенето винаги е с приятен и уютен интериор, предразполагащ към лежерни интелектуални занимания. Експлорейшънс кафе разполага с изключително богата библиотека, интернет и разбира се с извадка от всеки брой на New York Times. Няма значение в коя точка на света се намирате, нито пък колко е часът в този момент, чрез New York Times, в Експлорейшънс кафе пасажерите винаги получават най-актуална информация за събитията в САЩ и по света.
Greenhouse Spa & Salon – това е тежката артилерия на всеки един круизен кораб. Колкото по-луксозен е спа-центъра, колкото повече процедури предлага, толкова по-високи оценки получава самия кораб и круизната компания. В спа-центровете на борда на корабите на Holland America се предлага пълен набор от процедури за лице и тяло, включително чрез използване азиатски техники. Не се безпокойте, ако на рецепцията на спа-центъра ви посрещне бледа скандинавка – тя е само рецепционистка. Процедурите са поверени в ръцете на истинските специалисти – млади кинезитерапевти и масажисти от Филипините, Тайланд и Индонезия. Повярвайте, за тях масажът е не просто работата, която извършват ежедневно. За тях това е хилядолетна култура и отношение към духа и тялото изобщо. Разбира се има фризьорски салон, маникюр и педикюр, и дори възможност да придобиете искряща усмивка чрез модерните избелващите процедури за зъби.
Queen's Show Lounge – това е театърът на кораба. Тук се провеждат множество дневни и вечерни мероприятия, като основното разбира се е вечерната шоу програма. Артисти, певци, музиканти, танцьори, илюзионисти и комедианти от цял свят представят различни вариете програми, които не се повтарят през нито една вечер от круиза.
Crow's Nest -  е модерен нощен клуб. Заведението работи и през деня като бар и предлага обширна 270°-градусова гледка към океана.
Спортен център – на борда на кораба има достатъчно развлечения за спортните натури. Комбинирано игрище за тенис, баскет и волейбол, пътека за джогинг, напълно оборудвана фитнес зала и зала за аеробика, йога и други подобни занимания.
Лятна почивка около басейните – корабите на Holland America обичайно разполагат с 2 басейна, един напълно открит на кърмата и друг в средната част на кораба с подвижен стъклен покрив. Около басейните има обширни пространства с шезлонги, така че пътуването през летните месеци е свързано и със задължителната доза излежаване под слънчевите лъчи.
На най-горната палуба на някои кораби има специално кътче, нареченоOASIS”. Това е място за слънчеви бани, интериорът на което е оформен в специфичен дизайн, с мотиви от екзотичен остров и създава неповторима обстановка за релакс и забавления.
Арт галерия – любопитен факт е, че на борда на круизните кораби се продават много произведения на изкуството. Това става възможно чрез арт галерията, в която се излагат платна, както на не много известни съвременни художници, така и на прочути майстори от близкото и далечно минало. Продажбите на картини и други произведения се осъществява чрез аукциони, като организацията на мероприятията, както и цялостното функциониране на арт галериите обичайно се поверява на известни Ню Йоркски и Лондонски художествени галерии и аукционни къщи. Понякога на корабите се продават платна за милиони долари.
Бюро за брегови екскурзии – неотменна част от пътешествието по море е посещаването на множество пристанища, често разположени в различни държави и дори в различни континенти. Това е и голямата тръпка на круиза. Няма друг по-качествен и по-евтин начин да достигнете до всички онези места, за които сте мечтали цял живот, та дори и да са отдалечени на хиляди километри едно от друго. Чрез бюрото за брегови екскурзии пасажерите могат да се включат в разнообразни пътувания из посещаваните пристанища или във вътрешността на съответната държава. Екскурзиите могат да имат както опознавателен характер и да запознават пътниците с историята, архитектурата и културата на посещаваните дестинации, така и напълно развлекателен характер, както са повечето брегови екскурзии в екзотичните дестинации. На практика във всяка лятна дестинация, свързана с екзотични плажове, пищна тропическа растителност и разнообразна наземна и подводна фауна, се предлагат т.нар. „адвенчър турове”: джип-сафарита; подводно гмуркане; риболов в дълбоки води; каяк; спускане с подводница и какво ли още не...
Бреговите екскурзии се заплащат на борда на кораба, но информация за съдържанието и приблизителни цени може да Ви бъде предоставена от ИНЕС ТРАВЕЛ  след като Ви бъде направена резервация за круиз. Всички брегови екскурзии са внимателно подготвени и перфектно организирани със съдействието на местни лицензирани туристически компании в отделните пристанища от маршрута. Все пак обаче, трябва да имате пред вид, че много от бреговите екскурзии, особено тези в държави извън Европа и Северна Америка, нямат някои удобства, като например: климатик и тоалетни в автобусите. В зависимост от общия стандарт на посещаваната държава е възможно хигиената на използваните средства за транспорт и места за хранене да е на по-ниско ниво в сравнение с тази, която се осигурява на борда на кораба.
 
Гостите с физически ограничения трябва да прочетат частта „Кои турове са най-подходящи за мен” в брошурата за бреговите екскурзии. В някои пристанища превозните средства не разполагат с удобства за повдигане и качване на инвалидни колички.
Стойността на заявената брегова екскурзия се начислява автоматично към бордната Ви сметка, като не се възстановяват суми за заявени екскурзии в случай на неявяване за отпътуване или отказ от резервация, независимо от причините довели до отказа или неявяването. Обичайно цените на бреговите екскурзии включват транспорт с предвиденото транспортно средство (автобус, лодка, кораб, катамаран, джип и пр.), всички входни такси за посещаваните обекти, а в някои случаи напитки и храна.
 
Магазини – на борда на кораба има магазини, от които може да закупите както сувенири и стоки от първа необходимост за пътешественика като: слънчеви очила , чехли, бански костюм, плажна рокля, тенис фланелка и пр. така и луксозни аксесоари, маркови часовници и бижута, пури, алкохол и цигари.
Казино – на борда на всеки круизен кораб има казино. Големината на казиното и разнообразието от слот машини и маси за игра зависи основно от категорията на кораба. Holland America Line като водеща компания в сегмента „Premium Cruises”, разбира се поддържа и луксозни казина на борда на корабите си. Учудващо е колко много хора се забавляват именно като пробват късмета си или липсата на такъв в казината на борда. Почти по всяко време на денонощието в казиното може да видите пасажери, обладани от златна треска.
Нощният живот на борда – дните на кораба минават бързо и неусетно, а нощите могат да бъдат спокойни и съзерцателни или бурни и „горещи”. Всичко зависи от настроението на всеки отделен пасажер. Така или иначе домакините се грижат за това всеки да намери най-подходящия за него начин за прекарване на вечерта. Дали след вечеря ще отидете на дискотека, или ще се отдадете на приятни разговори с приятели с питие в ръка, дали ще се забавлявате в казиното или ще предпочетете да слушате приятна музика на живо в някои от баровете, дали ще отидете на вечерното представление в театъра или пък ще се усамотите някъде под звездите за да наблюдавате безкрайния небосвод – изборът е изцяло Ваш.
Допълнително възнаграждение за хотелско обслужване
Корабните  екипажи и обслужващия персонал на борда се трудият старателно за да е сигурно, че всеки аспект от Вашия круиз отговаря на най-високите стандарти. Тук става дума за тези, които  са в пряк досег с Вас - персонала в салоните, стюардите, които обслужват каютата Ви всеки ден, служителите на рецепцията и др.  Освен тях има  много  хора, които също така се грижат за Вас, и които няма никога да срещнете пряко. Някои от тях, например, са персоналът в кухнята, пералното отделение и пр. За да сме спокойни, че усилията на целия екипаж са оценени и възнаградени, на сметката на всеки пасажер автоматично всеки ден се начисляват по $10 като възнаграждение за обслужващите Ви. Ако нивото на  услугите надвиша или е под Вашите очаквания, Вие можете спокойно да коригирате тази сума в края на круиза си. Събраните суми се разпределят между всички членове на екипажите на Holland America Line и представляват важна част от тяхното възнаграждение. Автоматично се прибавя и 15% такса обслужване към сметките на бара и закупуването на вино в ресторантите на кораба.
 
Бордова сметка
За да може пребиваването Ви на борда да бъде възможно най-опростено и облекчено е въведено  плащане с една единствена  карта. Щом вече сте на борда, Вашата сметка е активирана и можете да правите покупки само чрез показване на идентификационната си карта и подписване на бележка.
В деня на качване ще се наложи да регистрирате Ваша кредитна карта (Visa®, Mastercard®, American Express®, и др., за да Ви бъде открита бордова сметка. Всички разходи, които направите  на борда за дните на круиза ще се отразяват на бордовата Ви сметка. В края на круиза ще получите финален отчет и от кредитната Ви картата ще бъде удържана действителната сума на направените покупки. Моля уведомете предварително издателя на Вашата кредитна или дебитна карта, че тя ще бъде използвана на кораб на Holland America Line. Така ще се избегне евентуални неудобства, свързани с правилата и изискванията за сигурност, въведени от някои банки или картови вериги.
Ако не желаете да използвате кредитна  или дебитна карта, корабът ще приеме депозит в брой за обезпечаване на вашата бордова сметка.  Обикновено депозитът е $ 60 ден или ако продължителността на Вашия круиз е 7 дни, ще трябва да депозирате в началото сумата от $ 420. Излишъкът от депозита ще Ви бъде върнат в края на круиза.
 
Сигурност
Holland America има подробна бордова програма по сигурността, разработена със съдействието на лондонската консултантската фирма International Maritime Security Co. Всички служители по сигурността на борда са професионално обучени специалисти, чиито знания и умения подлежат на периодични проверки и усъвършенствуване.
Всеки човек на борда, в това число и екипажа, е отбелязан в специална корабна декларация и може да напусне или да се качи на кораба само след преминаване през строги мерки по сигурността. Тези мерки включват (но не са ограничени само с това) следните действия:
 
·          Holland America Line предоставя идентификационни значки със снимка на служителите си.
·          Holland America Line не допуска посетители на борда на кораба, освен ако нямат предварително уговорено позволение от администрацията.
·          Пасажерите получават идентификационна карта на госта (служеща и за покупки на борда), която се проверява електронно преди пасажерът да се качи на борда.
·          Ръчният багаж се сканира и пасажерите преминават през система за сигурност преди качване на борда.
·          Основният багаж при настаняването също подлежи на сканиране и щателна проверка.
 
От 1 юли 2004 г.  в сила  е Кодексът по сигурността на международните кораби и пристанища.
Мерките за сигурност на територията на Holland America отговарят или надвишават изискванията на Кодекса.  Holland America постоянно преразглежда и повишава процедурите по сигурността, за да осигурява възможно най-безопасна среда на пътуване.
 
 
Слизане от кораба при приключване на круиза
В началото на пътуването пасажерите трябва да попълнят формуляр с информация за плановете им за пътуване след приключване на круиза. Тази информация е необходима за да се координират трансферите и пренасянето на багажа в последния ден от пътуването. Попълнените формуляри трябва да се представят на рецепция във възможно най-кратък срок.
 
Преди края на круиза на борда се организират информационни беседи, по време на които се разясняват митническите и паспортни формалности, при напускане на кораба. Ако пътувате с кораб за първи път, препоръчваме поне един член от Вашето семейство да присъства на тази беседа.
 
През последната вечер на круиза ще трябва да етикетирате багажа си със съответните етикети за багаж и да го оставите пред каютата (с изключение на гостите на Deluxe Verandah Suite). Багажът трябва да е разположен сещу страната, на която се намира аварийното осветление, за да не го възпрепятства. Етикети за багаж ще получите 2-3 дни преди края на круиза. Пътниците получават различни етикети за багаж в зависимост от часа, в който трябва да напуснат кораба и в зависимост от плановете им за пътуване след круиза.
 
ВАЖНО! Пътниците започват да напускат кораба след приключване на митническите и документарни процедури, които в някои пристанища може да продължат 2-3 часа. Изтеглянето на всички пътници от кораба в крайното пристанище продължава няколко часа. В тази връзка трябва да се предвидят минимум 5-6 часа за връзка кораб / летище, а в някои градове и повече.