Ескурзии Почивки Круизи

bg en tr
оферта: цена до:
 
София
бул."Витоша"131 А
Тел.:
02/9533441
02/9533442
факс: 02/9533446
www.ines.bg КОНТАКТИ НОВА ГОДИНА
2011
СПЕЦИАЛНИ ОФЕРТИ !!! LAST MINUTE
ОФЕРТИ
 
По държави

ПРЕДИ ДА ОТПЪТУВАТЕ (полезна информация)

ПРЕДИ ДА ОТПЪТУВАТЕ (полезна информация)



Преди да отпътувате, добре е да научите нещо повече за живота на борда на корабите на NCL, както и някои детайли за Вашия круиз.

 

 


Какво е FreeStyle Cruising? - Пълна свобода.
Без задължително официално облекло, без фиксирани часове и места за хранене.

FreeStyle круиз е свободата да избирате как да организирате своята почивка по най-предпочитания от вас начин.

Незабравими преживявания - оставете стреса и напрежението. Възползвайте се от многобройните възможности за почивка на борда на корабите на NCL, докато се наслаждавате на безкрайната морска шир. Малко упражнения във фитнеса, разкрасяваща процедура в SPA центъра, сауна, джакузи, релаксиращ масаж. За спортните натури корабите предлагат занимания по баскетбол и бридж, или пък мини голф. Можете да опитате малко йога или пък да упражните своите танцови умения с професионалист и всичко това на едно място.

Рай за децата – оставете децата си в ръцете на екип от специалисти, които ще им предложат безброй занимания като рисуване, видео игри, партита, детски цирк, откриване на съкровища и много други, по време на круиза.

Увлекателни брегови екскурзии – различни държави, различни хора – опознайте тяхната уникалност чрез безбройните възможности за брегови екскурзии по време на Вашето пътуване. Бреговите екскурзии се заявяват и запащат на борда на кораба. Цените за брегови екскурзии са в Щатски долари (USD)

Кулинарен рай – имате възможност да се насладите на храната в повечето от 10 различни тематични ресторанта. Италианска, френска, японска, американска или азиатска кухня – всичко направено и поднесено с финес. Без да спазвате часове за хранене и официално облекло – всичко е по Ваш вкус.

Вълшебни моменти – няма нищо по-хубаво от това да започнете забавно парти след вкусна вечеря с приятели. Можете да избирате първокласни театрални пиеси или пищни представления на Бродуей; може да опитате караоке или пък своя късмет в казиното; завладяващата денс музика в дискотеките ще накара кръвта Ви да кипи; а можете просто да се наслаждавате на нощното небе с чаша питие в ръка.

NCL предлага възможност за допълнително закупуване на “pre–cruise” или post-cruise” пакети, включващи от 1 до 3 нощувки в началното или крайно пристанище преди или след круиза и трансфер от хотел до кораб или от кораб до хотел.

Пътувайте с цялото си семейство и спестете от круизната цена – NCL предлага преференциална възможност за настаняване на деца с възрастни в една каюта.

 

 

 

 

Трябва ли да имам застраховка?
Да, в цената на круиза НЕ са включени никакви застраховки. Отговорността на NCL за загуба или повреда на багаж на борда на кораба е ограничена и е описана подробно в круизния билет. NCL не носи отговорност за загуба или повреда на багаж извън круизния кораб. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да си осигурите подходяща медицинска застраховка. Застраховка "багаж" е препоръчителна.
Инес Травел предлага специална застраховка "Анулиране и Прекъсване на Пътуването", валидна само за клиенти, записани за круизи от програмата  NCL. В случай на настъпване на застрахователно събитие, моля да уведомите навременно застрахователната си компания.

Ваксинации
Към този момент не се изискват специални ваксинации за местата, посещавани от корабите на NCL.

 

 

 

 

 

Здравословни и физически проблеми
Винаги, когато е възможно NCL се опитва да настани на борда на кораба хора със специални нужди. На всички круизни кораби има каюти, пригодени за инвалиди.

Съществуват обаче следните условия:

  • Всеки медицински или физически проблем, който изисква специално лечение, трябва да бъде съобщен при резервацията за круиз. При определени условия круизната компания може да изисква писмено потвърждение и декларация за отговорност.
  • NCL има правото да откаже круизно пътуване на всеки, който по усмотрение на компанията, е във физическо или умствено състояние, негодно за пътуване, или пък за когото компанията не може да осигури необходимите условия.
  • Всички пътници със здравословни или физически проблеми трябва да са независими, или да пътуват с придружител. Пътници с инвалидна количка трябва да си осигурят подходяща и компактна такава за пътуването.

Бременност
Всяка желаеща да пътува бременна жена трябва да представи при резервация, документ от личния си лекар за своето физическо състояние и дата на термина за раждане. NCL не допуска бременни жени, навлезли в 24-та седмица от бременността си. Също така NCL не носи отговорност при настъпване на усложнения на бременността по време на круиза.

 

Какъв език се използва на борда на корабите на NCL?
Официалният език на борда на корабите, както и по време на бреговите екскурзии е АНГЛИЙСКИ. NCL предоставя частично обслужване на езици, различни от английски, на някои от корабите си или по време на конкретни пътувания. Тъй като обаче, едиствено английският език е официален на борда на корабите от цялата флотилия на NCL, то базови познания по английски език са задължителни поне за един от пасажерите, пътуващи заедно.
Други езици, които се използват на борда на корабите на NCL са: испански, немски, френски, италиански. Предоставянето на услуги на тези езици обаче НЕ е гарантирано, както за индивидуални пасажери, така и за групи.

Какъв език се използва по време на бреговите екскурзии, организирани от NCL?
Екскурзоводското обслужване по време на бреговите екскурзии е на английски език. За някои круизи/дати на отплаване е възможно, но не е гарантирано, екскурзоводското обслужване на немски или испански език. Брегови екскурзии на руски език е възможно да се заяват само за групи от минимум 30 пасажери. Услугата не е налична за всички кораби/дестинации, заявява се и се заплаща предварително (до 30 дни преди началото на круиза).

Когато пътуваме с непълнолетни деца
Обърнете внимание, че на борда на корабите на NCL се спазват законите на САЩ. Според тези закони за пълнолетно се счита лице навършило 21 години. Няма да бъде допуснато на борда на кораба лице под тази възраст, в случай, че пътува самостоятелно. В случай, че непълнолетно лице пътува само с единия си родител, трябва да бъдат представени съответните документи, удостоверяващи съгласието на другия родител детето да пътува с кораб на NCL , по съответния маршрут. Част от комплекта документи, свързани с пътуването на дете без единия или двамата родители е специалната декларация по образец на NCL, която се попълва, заверява се нотариално и се изпращ на NCL до 15 дни преди началото на пътуването. Декларацията е задължителна за всички пасажери до 21 години, пътуващи без родителите си.
NCL и респективно "Инес Травел" не носят отговорност за недопускане на пътниците на борда на кораба, поради липса на необходимите документи за пасажери под 21 години.
На борда на корабите от флотилията на NCL има обособени зони "само за възрастни", които не са достъпни за пасажери под 21 години в определени часове от денонощието или по всяко време.
Такива зони например са: боулинг алеите в Bliss Ultra Lounge на борда на Norwegian Gem, Norwegian Pearl и Norwegian Epic след 21 часа (след 21 часа залата функционира като нощен клуб); някои барове на борда на Norwegian Epic, някои басейни.

Не се допускат на борда на корабите бебета под 6 месечна възраст.

 

 

Визи и паспорти
Всички пътници носят отговорност за притежаване на необходимите паспорти и визи документи. Пасажерите трябва да имат международен паспорт, валиден най-малко 6 месеца след датата на приключване на пътуването. NCL препоръчва всички пътуващи да се информират и снабдят предварително с всички необходими визи, в случай, че такива са необходими за една или повече от посещаваните дестинации. "Инес Травел" оказва съдействие и предоставя информация на пътниците във връзка с получаването на визи, но не носи отговорност за решенията на консулските служби, както и компанията не е длъжна да представлява пътниците пред консулствата на чужди държави.

По време на някои круизи Вашите паспорти се намират на рецепцията на кораба. Това налага да носите със себе си втори документ за самоличност (например лична карта или шофьорска книжка). Вторият документ ще ви бъде необходим за слизане и качване в някои пристанища от маршрута. Круизната компания не предоставя компенсации, в случай, че граничните власти в дадено пристанище откажат на пътник да слезе от кораба или да се качи на кораба, поради липса на документи и визи.

Митническите ограничения варират според маршрута. Не се разрешава внасянето на пресни плодове, месни и млечни продукти, както и растения на територията на САЩ.

 

 

 

 

 

 

Колко багаж мога да взема?
Няма строго определен лимит относно количеството багаж, което всеки пасажер може да качи на борда на кораба. Все пак като ориентир, NCL препоръчва индивидуалният багаж да не надвишава 2 броя пътни чанти, всяка от които с тегло максимум 23 кг. В случай, че пътувате до началната точка на круиза със самолет трябва предварително да се консултирате с авиокомпанията относно разрешеното количество багаж, което можете да качите на борда на самолета.

Желателно е пътниците да носят ценните си вещи, необходимите лекарства, малко бельо и тоалетни принадлежности в ръчния си багаж. Това би било от голяма полза за пътника в случай, че багажът закъснее или се изгуби по време на пътуването от България до начално пристанище. Етикетите за багаж, които са Ви дадени заедно с круизния билет, трябва да бъдат закачени за багажа в деня на качването на борда на кораба. Надпишете четливо номера на каютата на етикета, за да може багажа Ви да бъде доставен навременно, директно във Вашата каюта. В случай, че не знаете номера на каютата до деня на отплаване (резервирали сте т.нар гарантирана каюта), моля надпишете на етикета “ GTD”. Етикети за багаж може да получите също на круизния терминал в отправното пристанище.

 

 

Как се организират трансферите?
В случай, че сте закупили предварително pre-cruise или post-cruise пакет от NCL , имате осигурен трансфер от хотела до кораба (за pre-cruise пакет) или от кораба до хотела (за post-cruise пакет). В случай, че сте закупили от NCL само круиз, трябва самостоятелно да се предвижите до кораба, като ангажимента за явяване на круизния терминал в отправното пристанище навреме е изцяло Ваш. Във всички начални и крайни пристанища NCL организира директни трансфери летище/кораб или кораб/летище. За да заявите такъв трансфер е необходимо да ни предоставите подробна полетна информация. Директните трансфери се предлагат само в деня на отплаване от началното пристанище и в деня на пристигане на кораба в крайното пристанище от маршрута. Информация за цените на трансферите и за цените на Pre-cruise и Post-cruise пакетите се предоставя при конкретно запитване.

Кога мога да се кача на кораба?
Компанията изисква пасажерите да се качат на борда на кораба не по-късно от 2 часа преди часа на отплаване. Като правило чекирането на борда започва около 12:00-13:00 часа. По време на настаняването се сервират леки закуски и напитки.

Домашни любимци на кораба
Не се разрешава качването на домашни любимци на борда на кораба, с изключение на кучета водачи на слепи хора.

 

 

 

 


Какво се заплаща допълнително?
 
На борда на круизния кораб допълнително се заплаща за:

  • брегови екскурзии
  • напитките, които не са включени в основното меню
  • пране и гладене
  • услугите на козметичния и SPA център
  • фотографски услуги
  • боулинг
  • интернет
  • използването на телефон и факс
  • някои специализирани ресторанти изискват заплащане на допълнителна такса (виж точка “Трябва ли да плащам допълнително за някои ресторанти?”).
  • бакшиши за обслужващия персонал
  • чиповете за казиното
  • мероприятия, за които е обявена такса за участие (дегустации на напитки; арт-аукциони и др.)

За удобство на пасажерите, NCL автоматично начислява такса обслужване към бордната им сметка. Таксата е USD 12 / ден за пътник над 3 години; не се начислява такса за деца под 3 години. В случай, че не сте доволни от обслужването на борда на кораба, моля да информирате навременно служителите на рецепция.

 

 

 

 

Ще ми трябват ли пари в брой? Каква валута?
Валутата на борда на кораба е щатски долар (USD). За улеснение на пътниците в първия ден от круиза, на всеки пътник се открива бордна сметка, като натрупаните в нея суми за извършени разходи се заплащат в края на пътуването, в брой или с кредитна карта. Информирайте предварително служителите по какъв начин възнамерявате да заплатите натрупаната в бордната Ви сметка сума. Откриването на индивидуална бордна сметка е ЗАДЪЛЖИТЕЛНО, тъй като на борда на кораба не може заплащате стоки и услуги по обичайния начин с пари в брой или с кредитни карти. Единственото платежно средство на борда е вашата бордна карта (изключение: чиповете за казиното се заплащат в щатски долари или с кредитна карта на касата на казиното). Ако решите да плащате своите разходи в брой, тогава в началото на круиза трябва да депозирате сума, която би покрила Вашите разходи. Депозита обичайно е USD 100 / ден на човек. Депозитът се заплаща само в Щатски долари и по изключение в ЕВРО (само за корабите, които изпълняват круизи в Европа). В края на пътуването се прави баланс на сметката и NCL възстановява неизползваната сума в Щатски долари, включително и в случаите, когато депозитът е платен в евро. NCL съветва пасажерите си да осигурят предварително малки суми в брой, в местните валути на посещаваните държави, въпреки че кредитни карти се приемат в повечето магазини и заведения. Кредитните карти които NCL приема за гарантиране на бордната сметка в началото на пътуването са: American Express, Mastercard и Visa.

 

 

 

 

В колко часа е вечерята?
Същността на Freestyle cruising се състои в това пътниците сами да избират къде и кога да се хранят. Няма фиксирани часове за хранене. Точното работно време на различните ресторанти се изписва в ежедневната програма на борда на кораба. Във всички помещения за хранене на борда на кораба пушенето е забранено. Пушенето е разрешено на изрично указаните за това места, както и в каютата.

За повечето специализирани ресторанти се изисква предварителна резервация. Може да се храните дори и във Вашата каюта – има денонощен рум сървис (с изключение на деня на приключване на круиза).

Работно време на ресторантите
Работното време на ресторантите се обявява във "FreeStyle Daily". Обичайно всички ресторанти, включително бюфета, работят вечер от 17:30 до 22:30 часа. Препоръчва се за специализираните "a-la-carte" ресторанти да си правите предварителна резервация за вечеря. В основните "a-la-carte" ресторанти не е необходима предварителна резервация за вечеря, но е възможно в пиковите часове да се наложи да изчакате няколко минути, докато се освободи подходяща за вас маса. На всички кораби на NCL има светлинни табла, разположени в различни зони, на които се показва моментната запълняемост на ресторантите в реално време.

 

 


Облекло
“Freestyle Cruising” Ви дава свободата да се обличате както желаете. Подходящо е всекидневното облекло. Единствените ограничения важат за ресторантите след 17:30 ч – не се разрешава влизането с бански костюми и къси панталони. Ако искате да се обличате елегантно - няма проблем, обстановката на борда позволява официално облекло. За слизане на сушата се препоръчват удобни, всекидневни дрехи. За круизите в тропическия климатичен пояс се препоръчват дрехи от чист памук и лен, като не забравяйте да вземете и яке и пуловер, тъй като вечерите понякога са доста хладни. Пасажерите, пътуващи по маршрути около Южна Америка и Антарктида трябва да носят достатъчно количество топли дрехи и обувки. Обърнете внимание, че облеклото Ви по време на екскурзиите трябва да бъде съобразено с религиозните и културни особености на посещаваната държава.

 

 

 

Трябва ли да плащам допълнително за някои ресторанти?
Пътуването на круизните кораби на NCL включва целодневно хранене. Дори и рум сървиса е безплатен. Повечето от специализираните ресторанти, обаче, изискват плащане на такса в размер от USD 10 до USD 25 на човек.
Ястията от основното меню на специализираните ресторанти не се заплащат с изключение на разширеното меню, в което има посочени конкретни цени. Тези ресторанти са отбелязани на плана на кораба. Не се заплаща за вода, студен и топъл чай, и кафе, които се сервират по време на хранене. Консумирането на други напитки се заплаща, като сумите се начисляват към бордната Ви сметка.

Специална храна
В случай, че изисквате специална или диетична храна, съобщете за това в момента на резервацията на круиза. Трябва да потвърдите своите изисквания с Maitre D`Hotel по време на първата си вечеря на борда на кораба. За съжаление NCL не може да осигури диетична храна без глутен, както и някои други по-специфични диетични изисквания.

 

 

 

 

Има ли възрастови ограничения за консумацията на алкохол и посещенията на казиното на борда?
Лица под 18 години не могат да закупуват и употребяват алкохол на борда на корабите на NCL. Лица от 18 до 21 години могат да закупуват и консумират бира и вино в пристъствието на родителите си, на борда на корабите на NCL. На борда на корабите на NCL America консумацията на алкохол на лица под 21 години е изцяло забранена. Всякакъв алкохол, закупен преди качването на кораба или по време на престоя в някое пристанище, трябва да се депозира на рецепция. Алкохолът ще Ви бъде върнат при приключването на круиза. На борда се разрешава консумация на вино, внесено отвън, за което обаче се заплаща допълнителна такса USD 15 / бутилка.
Лица под 18 години не могат да посещават казиното и да участват в хазартни игри. Лица под 18 години не могат да използват фитнес центъра.

 

 

 

 

 

Бакшиши
За разлика от други круизни компании Norwegian Cruise Lines не изисква, нито препоръчва даването на допълнителен бакшиш на персонала на кораба.

Всички членове на корабния персонал, обаче, имат правото да взимат бакшиши от пасажери, които искат да им се отблагодарят за добре свършената работа. Размерът на бакшиша е по преценка на пасажерите.

За някои определени индивидуални услуги се начислява такса сервиз върху сметката. Такива са:

  • услугите в SPA центъра - 18 % сервиз
  • сметките в баровете - 17 % сервиз
  • услугите на иконома /за гостите в апартаменти/ се възнаграждават с бакшиш по преценка на пасажерите

За покупките и ползването на някои услуги на борда на кораб Norwegian Jade се заплаща и ДДС съгласно испанското законодателство.

 

 

 

 

 

 

Eжедневна програма "FreeStyle daily"
Всеки пътник има на разположение листовка с подробно описание на програмата за следващия ден, наречена "FreeStyle daily". Програмата се предоставя на английски език. На борда на някои кораби е възможно да се предоставя също "FreeStyle daily" на испански, немски или френски език. Всякакви езици, различни от английски обаче, не са гарантирани, както за индивидуални пасажери, така и за групи.

На брега
По време на пребиваването на кораба в някое пристанище по маршрута, пътниците могат да разгледат забележителностите самостоятелно или да се включват в организирана екскурзия с екскурзовод на английски. Бреговите ексурзии се закупуват на борда на кораба в началото на круиза. "Инес Травел" предоставя на своите клиенти подробна, предварителна информация относно цените и описанията на бреговите екскурзии в различните пристанища. 

 

 

Комуникации на кораба
Всички кораби са оборудвани със сателитна телефонна система за лесно осъществяване на връзка суша – кораб. Получаването и изпращането на факс също е възможно. На всички кораби има интернет връзка (кабелна и безжична). На круизния Ви билет ще бъде изписан уникален личен e-mail адрес, който се активира при първото му използване. Естествено може да използвате Вашите мобилни телефони докато сте на борда на кораба, като ще бъдете таксувани според тарифния план на Вашия мобилен оператор. Ако желаете да сте в по-тясна връзка със света може да носите своя собствен лаптоп.

 

 

 

 

Електричество на борда на кораба
Електричеството на борда на  кораба е 110 V и 220 V. Някои електрически уреди се нуждаят от специални батерии, които трябва да си осигурите предварително.

Ценности
Може да оставите своите ценности на рецепцията на кораба без допълнително заплащане. Круизната компания не носи отговорност за ценности оставени в каютите. На повечето кораби има индивидуални сейфове с електронно заключване в каютите. Ползването им е безплатно.

Пране и гладене
На борда на кораба се предлагат услуги пране и гладене, химическо чистене, премахване на петна и преса срещу допълнително заплащане. Консултирайте се за цените с камериерката. Противопожарните мерки на борда на кораба не допускат ползването на ютии в каютите.

 

 

Лекар на кораба
На борда на всеки кораб на NCL има лекар и медицинска сестра, които ще Ви съдействат за решаване на здравословен проблем. Медицинските услуги се заплащат. При наличие на съответна застраховка, покриваща медицински разходи в чужбина с асистанс, е необходимо да контактувате асистанс компанията незабавно при възникване на здравословен проблем, разходите за преодоляването на който се покриват от застраховката. Обърнете внимание, че лекарския персонал на кораба е в състояние да Ви осигури основна медициснка помощ и първа помощ в случай на инцидент. Круизната компания не може да осигури специализирана медицинска помощ, за която е необходимо специално оборудване. В случай на настъпване на спешна необходимост, пътниците се евакуират от кораба на техни разноски.

 

Бебета и малки деца на борда на кораба
Услугата babysitting на борда на кораба се предлага срещу допълнително заплащане. Услугата се резервира на рецепцията на кораба минимум 24 часа предварително. Услугата може да се ползва ежедневно от 22:00 до 01:00 часа, както и през деня от 09:00 до 17:00 часа.

През деня круизната компания предлага безплатни занимания за деца от различни възрасти:
Junior Sailors - от 2 до 5 години
First Mates - от 6 до 9 години
Navigators - от 10 до 12 години
Teens - от 13 до 17 години           

 

 

 

 

Има ли морска болест на кораба?
Круизните компании оперират своите кораби в различни дестинации, като маршрутите и датите на отплаване са съобразени с климатичните и метеорологични условия по места. Ето защо пътниците не биха усетили дискомфорт по време на своето пътешествие, тъй като рядко се случва попадане в бурно море. Всички кораби са напълно стабилизирани. Все пак, желателно е по - чувствителните пътници да се осигурят предварително съответните медикаменти.

Шум на борда на кораба
Обичайно корабите се движат между пристанищата в открито море през нощта. Ето защо каютите, които се намират на по-ниските палуби може да са малко по-шумни. Това важи и за каютите, разположени в близост до нощните клубове, асансьорите и стълбищата, както и до някои сервизни помещения.

 

 

 

 

Сигурност на корабите
Круизните кораби на NCL са строени в съответствие с най-високите стандарти в корабостроенето. Всички кораби се инспектират от US Coast Guard, както и от правителствата на Норвегия и Бахамите. В началото на своето пътуване всички пасажери преминават през задължителен инструктаж по безопасност на пътуването, който включва: указания за използване на спасителните жилетки, указания за придвижване до спасителните лодки и др. Компанията съветва пасажерите да държат телевизорите в каютите на режим Stand by, тъй като в случай на опасност те могат да получат информация по корабния канал.

ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ОНЛАЙН РЕГИСТРАЦИЯ
Поради непрекъснато нарастващите изисквания по отношение на сигурността на пътуването, всички пасажери са длъжни да предоставят на NCL някои лични данни преди началото на круиза. Данните се попълват в системата на NCL с помощта на туристическия агент чрез задължителната онлайн регистрация. Всички пасажери трябва да предоставят на туристическата агенция личните си данни, не по-късно от 14 дни преди началото на круиза.
Изискуемите данни за всеки отделен пасажер са: номер на международния паспорт; дата на издаване на паспорта; дата на валидност на паспорта; място на издаване на паспорта; място на раждане;
Изискуемите данни за всяка отделна резервация са: пощенски адрес за кореспонденция (поне за един от пасажерите в резервацията); телефон за контакт (поне за един от пасажерите в резервацията); име и телефон на лице - "спешен контакт" (поне един контакт за всички пасажери в резервацията);
След създаване на онлайн регистрацията за всеки отделен пасажер, Инес Травел я изпраща на клиентите директно или чрез техния туристически агент, под формата на PDF файл. Ангажимент на пасажерите е да носят със себе си разпечатка на електронния билет за круиз и на задължителната онлайн регистрация. Тези документи ще ви бъдат поискани в процеса на чекиране за качване на борда на круизния кораб.

 

Тютюнопушене на борда на кораба
Пушенето е разрешено само на обозначените места на въшните палуби. Може да пушите в каютите и в казиното на кораба.

Кога започва слизането от кораба?
Обичайно напускането на кораба се осъществява около 2 часа след пристигане на крайното пристанище. През това време корабните агенти обработват документите на пристигналия кораб, а Вие се наслаждавате на богата и разнообразна закуска.

Желаем Ви приятно пътуване на борда на корабите на NCL !